Resan fortsätter

13 07 2011

Natten gick bra, höll bara på att ramla ur en gång då Gunilla låg på mage o vräkte ut sig ordentligt, vaknade av att jag låg till hälften utanför sängen ;). Äh, det funkar skapligt o över förväntan ändå :P.

Idag tog vi o styrde kosan ner mot Hoburgen och Rivet. Det är så otroligt vackert där :). Ett favoritställe på Gotland :). På vägen ner dit stannade vi till vid Gannarve skeppssättning och tog några foton, väldigt vacker utsikt där :).

Gannarve skeppssättning med Lilla Karlsö i bakgrunden.

Sen när vi kom ner till Hoburgen tog vi en Gotlandspannkaka på restaurangen där först innan vi gick iväg så vi skulle få lite ork att trava iväg längst ut på udden :). Det är otroligt vacker natur när man går vägen ut mot Rivet.

Vacker stenmur.
Så vacker natur.

Jag skulle fota en fjäril och en humla som satt på en tistel och såg söta ut ihop, tänkte jag, men de flög iväg precis när jag tog kortet ;). Men när jag tog fotot kände jag att det var något som bet mig vid sidan om läppen vid mungipan, gjorde rejält ont, och sen tog det inte lång tid förrän jag svullnade upp vid läppen och mungipan. Måste vart en broms. Den hade några kompisar som också passade på att ta för sig, så jag fick fem bett av dem på kort tid. Gunilla klarade sig helskinad medan jag satt där och kliade mig för fullt ;). Kommer ihåg när vi var på utflykt på jobbet för ca en månad sen och Camilla gnällde över två (ynka ;)) myggbett hon ådrog sig. Själv kom jag hem med 16 bett den dan! Vadå spik i foten?! Nä, flygfän, elaka såna, av olika slag, de älskar mig och mitt blod :P. Svullnaden vid läppen gick ner efter ett tag som tur var.

På väg mot nya mål ;).

Rivet.

De som åker till Hoburgen och stannar där vid stengubben, de missar så mkt när de inte fortsätter en bit till så de kommer längst ner på udden. Det är så vackert och rofyllt här på Rivet. Vi slängde av oss lite kläder och solade toppless en stund och letade lite stenar som minnen från dagens utflykt :).

På väg hem mot Visby igen tog vi vägen förbi Roma där vi stannade till och tog en fika. De spelar teater där i klosterruinen både dagtid och kvällstid. Det är nog trevligt :). Vi får gå på det någon gång när vi är här :).

En skådespelare som väntar på att få göra entré.

Ikväll har vi ätit en god pasta nere vid hamnen och nu latar vi oss på hotellet :). Imorgon har de lovat dåligt väder, får se vad vi hittar på då :). Fortsättning följer :P.