Vecka 3 av 5 innehöll många trevliga dagar på Gotland

16 07 2022

I måndags var det dags igen för mig och Gunilla för vår årliga tur 🥰🛳❤️ till Hotell Villa Borgen (bästa😍) i Visby . Vi kom hem igen inatt efter att ha haft väldigt trevliga dagar med både chill på stranden☀️👙och diverse utflykter 🚗😍, precis som vanligt 🥰 . Vädret har varit bra, lagom varmt 😉 , men lite väl kallt i vattnet för mig som åkte på urinvägsinfektion precis innan jag åkte. Men Gunilla tog sig ett bad till slut iaf 😛 . Vi har shoppat lite💰, som vanligt 😁. Men faktiskt inte helt onyttiga saker, utan stövlar, paraply och lite annat smått och gått 😉 . Vi var också på premiären av nya filmen 📽 av Downton Abbey. Det var första gången vi var på bio där, jättesköna fåtöljer, men vi sa att det kan vi absolut göra om ifall det är någon bra film när vi är där 🙂 . Filmen var för övrigt jättebra, så gillar ni Downton Abbey så kan jag absolut rekommendera att ni går och ser den 👍. Sen var vi och lyssnade på Smokie som spelade på S:t Nicolais ruin i torsdagskväll. Men vi gjorde som många andra och satt utanför och lyssnade och det gick alldeles utmärkt det med 🙂 . Jag såg dem på Skansen för några år sedan tillsammans med Sweet och Slade. Himla bra band, alla tre faktiskt,  som väcker många bra minnen från förr 😍🎵🎶.

Högklint och Getsvältan

Elinghems ödekyrka

Gålrums gravfält och Gnisvärds skeppssättning

Det kom en liten skur när vi lyssnade på Smokie, men vad gör det när man har både paraply, bra musik och sist men inte minst trevligt sällskap 🥰.

Solnedgång i Visby

Två hjärtan till min samling av stenhjärtan 🤍🤍.

Ja, som ni ser har jag haft jättefina dagar på Gotland 🥰. Idag sov jag ut, till halv 12, men somnade ju inte förrän halv 5 imorse 😉 . Jag var till mamma en sväng innan jag åkte och hämtade kissen i Farsta. Det var bra med mamma. Hon satt i sin nya rullstol hon fått, som hon kan halvligga i, vilket gör att hon kommer upp och dagarna nu. Fick prata med sköterskan som jag pratade med innan jag åkte, och hon sa att mamma mår bättre nu och att läget är stabilt. Fast hon äter just inte någon riktig mat, det blir mest yoghurt, kräm och grädde. Men hon äter iallafall. Och hon mår bättre. Så det känns bra, nu kan jag koppla av resten av semestern 🙂 .

Nu ska jag gå och ta hand om tvätten som är klar, så vi hörs igen en annan dag 🙂 .


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar