Blinka lilla stjĂ€rna đŸŒŸ

13 08 2022

Sommaren har inte gett upp Ă€n utan Ă€r hĂ€r med 30-graders vĂ€rme sĂ„ det blev sol och bad pĂ„ mitt kĂ€ra GĂ„lö idag igen â˜€ïžđŸ‘™đŸ’™. Jag som hade stoppat undan badvĂ€skan, men inte gjorde det nĂ„got att jag fick plocka fram den igen 😄. SĂ„ hĂ€rligt att ligga dĂ€r pĂ„ stranden och göra absolut ingenting Ă€n att fundera pĂ„ om man ska ta sig ett bad till 😉. Jag kan ju sĂ€ga att jag var inte den enda som ville ha sol och bad idag, utan det var rĂ€tt tjockt sĂ„vĂ€l pĂ„ parkeringen som pĂ„ stranden. Det blir till att Ă„ka dit imorgon igen, gĂ€ller att passa pĂ„ nĂ€r man kan 😊.

Förra helgen sĂ„ trĂ€ffades Ă€ntligen jag, Ingela och Pia och hade en jĂ€ttetrevlig eftermiddag tillsammans pĂ„ HembygdsgĂ„rden i NynĂ€shamn. Det var sĂ„Ă„Ă„ lĂ€nge sedan som vi tre trĂ€ffades sĂ„ det var verkligen jĂ€ttekul att det Ă€ntligen blev av 💕. Nu fĂ„r det inte dröja lika lĂ€nge till nĂ€sta gĂ„ng bara 😉 . 

Det Ă€r sĂ„ skönt att se att mamma mĂ„r sĂ„ mycket bĂ€ttre nu och att lĂ€get Ă€r stabilt. Hon Ă€ter bra, pratar, sjunger och Ă€r uppe om dagarna i sin nya fina rullstol hon fick tidigare i somras. Hon mĂ„ste ha ett otroligt starkt hjĂ€rta och sen har hon ju en enorm vilja att fortfarande vilja vara med och vara kvar ocksĂ„. Hon brukar sĂ€ga det till mig att Ja men jag mĂ„ste vara kvar. Och det Ă€r ju tur för mig det đŸ„°.

Inatt lĂ„g jag en timme ute i min trĂ€dgĂ„rd med en filt och ett glas vin och tittade upp mot vĂ„r underbara stjĂ€rnhimmel för att se det utlovade meteorregnet Perseiderna. Jag sĂ„g nog iallafall ca 10-15 stycken stjĂ€rnfall, men de va korta snabba sĂ„ det gĂ€ller att hĂ€nga med 😁. Men likvĂ€l sĂ„ var det stjĂ€rnfall đŸ˜đŸ’« . Jag sĂ„g Ă€ven en satellit som for över himlen. Jag bara ÄLSKAR 💙 universum och att titta upp pĂ„ vĂ„r underbara stjĂ€rnhimmel â­ïžâœšđŸ’«. Och inatt nĂ€r jag lĂ„g dĂ€r och tittade pĂ„ alla vackra stjĂ€rnor, planeter och sĂ„g olika stjĂ€rnbilder pĂ„ himlavalvet sĂ„ tĂ€nkte jag pĂ„ nĂ€r jag var liten och jag, pappa och Gert, min lillebror, lĂ„g uppe pĂ„ berget pĂ„ landet vi hade i SlĂ€tmon, en mil frĂ„n Kisa i Östergötland. Vi lĂ„g dĂ€r tillsammans pĂ„ kvĂ€llarna och tittade pĂ„ alla stjĂ€rnor och tittade efter satelliter och stjĂ€rnfall. PĂ„ den tiden sĂ„ fanns det inte sĂ„ mĂ„nga sĂ„ man kĂ€nde igen de satelliter som fanns och vid vilka tider de kom och hur de Ă„kte över himlavalvet. Jag minns fortfarande att det var en som man kunde se vid kl: 23.15 đŸ„° . SĂ„ fina minnen ❀. FĂ„r se om jag gĂ„r ut ikvĂ€ll/inatt igen och kikar pĂ„ stjĂ€rnhimlen 😊.

DĂ€r över mitt hus sĂ„ lyser Jupiter sĂ„ starkt och fint 😍đŸȘ.

Men nu ska jag ta mig lite kĂ€k, blir rĂ€ksallad idag. Gissar pĂ„ att jag fĂ„r dela med mig lite till Lisa đŸ±đŸ˜.

Ha det sÄ hörs vi!


ÅtgĂ€rder

Information

LĂ€mna en kommentar