Det var på tiden!

3 11 2011

Nu äntligen har jag fått min efterlängtade nya mobil. Annelie har tjatat på mig hur länge som helst att skaffa en Iphone och nu blev det faktiskt det, den senaste förstås. Hörde förresten apropå namnet Iphone 4s att 4s står för For Steve som en hyllning till Steve Jobs som nyligen gick bort i cancer. Stämmer det så är det en fin tanke :).

Alltid kul med nya prylar, men jag har faktiskt en hatkärlek till det oxå. Är som sagt jättekul … men jag hatar att lära mig nya saker o hur de funkar! Läser inte instruktionsböcker, tycker de är jobbiga utan lär mig ändå genom att jobba med mobilen, datan eller vad det nu är för något. Hämtade ut mobilen igår, men har inte börjat använda den än. Tony har fixat lite med den, har inte hunnit titta så mkt på den än, lite igårkväll bara. Eller hunnit, taskig bortförklaring egentligen om jag ska vara helt ärlig ;), gillar som sagt inte när jag inte kan, så jag skjuter upp lite bara :P… Ska kolla på den i helgen ;). Fast alla som har en säger att de är superenkla så jag får väl tro på dem :). Har ju en Mac Book Pro vilket gör att jag kan synka datan o mobilen o det är ju praktiskt :). Ska bli så skönt att få en schysst mobil, är så less på den jag har. Frågan är om den ens kan kallas för mobil … Den är liksom simplare än simplast :P. Men nu slipper jag skämmas över en taskig mobil iaf ;). Får se när Annelie får sin, trodde ju hon skulle hinna före mig eftersom den släpptes i London för några veckor sen, men där verkar den ju helt körd att få tag i. Håller tummarna Annelie för att du får tag i ngn snart :). Måste ut o leta efter ngt snyggt skal oxå … Snacka om lyxproblem, men jag har å andra sidan hellre lyxproblem än tuffare saker att ta itu med och det har jag haft nog av under flera år, så tack för lyxproblemen ;).

Annars inget nytt under solen. På lördag kommer Patrik och Jenny över och käkar Tacos och då ska jag och Jenny ta revanch på killarna i spelet vi torskade i mot dem i söndags :P. Jenny ska tatuera sin arm imorgon, blir säkert fint :). Lycka till Jenny :)! Bit ihop, blir fint sen ;). Måste fixa lite i trädgården oxå, är lite löv som måste krattas upp. Betydligt enklare med denna höststädning på tomten mot vad jag är van vid från Fiskmåsvägen :).

Nej, nu ska jag käka lite godis o softa framför tv:n. Vi hörs igen!


Åtgärder

Information

4 responses

10 11 2011
Linda aka Javamorsan

Kul med nya saker 🙂
Jag har ingen Iphone duger gott med en Samsung Galaxy för min del.

Ha en fin dag och lek inte ihjäl dig nu med dina nya leksak!

Gilla

10 11 2011
elr156

Jo, det är roligt, men jag tycker det är jobbigt först innan jag har lärt mig hur det funkar ;). Vill kunna allt direkt ;)…
Vad jag vet ska Samsung Galaxy (iaf II) vara riktigt bra mobiler så din duger säkert alldeles utmärkt :).
Ha en bra dag, eller kväll, du oxå :)!

Gilla

11 11 2011
Carl

hej, såg att du hade skrivit att s:et i 4s ska stå för Steves bortgång, tycker jag nästan du ska ta bort det.. för det är lite pinsamt. gör din reserch så ser du va s:et står för.. du vet väl att IPhon 3 har en uppgradering som heter 3s? skrev de det för att de visste att han skulle dö eller?.
för att inte bara gnälla kan jag ju även lära er äldre människor att S:et står för speed.

tack för mig. adjö.

Gilla

11 11 2011
elr156

Hej Carl lille!
Om du läste lite nogrannare så såg du kanske att jag skrev att OM det stämmer var det en fin tanke. Det pratas tydligen om att istället för att döpa den nya till Iphone 5 så fick den heta 4s för att hedra upphovsmannen som nyligen gick bort i cancer. Om det stämmer el inte vet jag faktiskt inte, men jag tyckte att det var en fin tanke isf. Varför hetsa upp sig så för en bagatell?
Ha en bra helg nu!

Gilla

Lämna en kommentar